Żyj aktywnie

Zdrowym być to młodym być 14.04.2009
  • Wiadomość została wysłana.
Poleć znajomemu drukuj

Zdrowym być to młodym być

Kto z nas nie marzy o wynalezieniu eliksiru młodości? Chyba każdemu bardzo zależy na tym, by zachować młodzieńczy wygląd, kondycję, wspaniałe samopoczucie i energię do podejmowania kolejnych wyzwań.

Jednak zamiast marzyć, warto wziąć swoje zdrowie we własne ręce. Z pewnością nie uda nam się zatrzymać upływu czasu, ale na pewno zdołamy zmniejszyć jego wpływ na starzenie się naszego ciała, a także ducha.

Badania wykazują wyraźnie, że u osób prowadzących zdrowy styl życia zmniejsza się ryzyko zachorowań na cukrzycę, choroby serca, krążenia oraz innych schorzeń. Jeśli nie wykonujemy żadnych ćwiczeń, nasze komórki starzeją się, tracą zdolność do regeneracji a tym samym – nasz organizm słabnie. Regularna aktywność fizyczna pozwala zapobiec temu procesowi i niesie ze sobą same korzyści.

Jeśli postanawiamy „wziąć się za siebie” i decydujemy się na rozpoczęcie regularnych treningów, musimy pamiętać o tym, by starannie dobrać formę aktywności fizycznej do wieku, predyspozycji, ogólnego stanu zdrowia oraz upodobań. Nie wytrwamy długo w postanowieniu, jeśli podjęta przez nas dyscyplina sportowa będzie niewłaściwie dobrana do naszych indywidualnych potrzeb.

Zatem zanim wybierzemy odpowiednią dla siebie formę aktywnego wypoczynku, warto zastanowić się czy:
- wolę sporty indywidualne, czy grupowe,
- chętniej spędzam czas w zamkniętych pomieszczeniach, czy na świeżym powietrzu,
- lubię proste i nieskomplikowane czynności, niewymagające dużych nakładów finansowych,
- lubię mieć łatwy i szybki dostęp do miejsc, w których mogę uprawiać wybraną przez siebie dyscyplinę sportową,
- wolę stateczne, powtarzalne czynności, niż działania podnoszące poziom adrenaliny,
- lubię, gdy towarzyszy mi muzyka podczas ćwiczeń,
- mam łatwość zapamiętywania układów (np. tanecznych),
- wolę regularne godziny treningów,
- cenię sobie spontaniczne, niezorganizowane formy uprawiania sportów,
- lubię sam wyznaczać sobie tempo ćwiczeń,
- zależy mi na poprawie sylwetki, czy bardziej chodzi mi o poprawę ogólnej kondycji i stanu zdrowia

Po rozważeniu wszystkich „za i przeciw”, z pewnością dobierzemy najbardziej odpowiedni dla siebie sposób na zachowanie młodości. Na pewno będzie nam łatwiej wytrwać w postanowieniu, bo przecież wszystko, co robimy dla przyjemności a nie obowiązku, daje nam większą radość i szybciej przynosi efekty. Zdrowy wygląd, zadbana sylwetka, pogoda ducha – to efekty, których niewątpliwie możemy się spodziewać.

Lisner Sp. z o.o. PL
ul. Strzeszyńska 38/42, 60-479 Poznań,
Sekretariat: + 48 61 84 95 501.
Uwagi dotyczące wyrobów tel.: + 48 61 84 95 406

SKLEP FIRMOWY LISNER
ul. Strzeszyńska 38, Poznań
Poniedziałek - Środa: 8:00 – 18:00
Czwartek - Piątek: 7:00 – 19:00
Sobota: 9:00 – 13:00

Telefon