Żyj aktywnie

Wybierz swoją ścieżkę zdrowia 06.04.2009
  • Wiadomość została wysłana.
Poleć znajomemu drukuj

Wybierz swoją ścieżkę zdrowia

Współcześnie każdy z nas ma wiele możliwości, aby aktywnie spędzać czas – w sposób najbardziej odpowiadający indywidualnym potrzebom i gustom.

Obok tradycyjnych form aktywnego wypoczynku, pojawiają się nowe sposoby na to, jak zadbać o swoją kondycję. Trzeba tylko odnaleźć swoją ścieżkę i konsekwentnie nią podążać – po zdrowie i dobre samopoczucie.

Od wczesnej wiosny do późnej jesieni rzeszę zwolenników znajduje jazda na rowerze. Specjalnie w tym celu przygotowane ścieżki rowerowe, często poprowadzone przez malownicze okolice parków narodowych, wzdłuż jezior czy rzek z pewnością umilą każdy sobotni rodzinny wypad poza miasto i są doskonałym sposobem na regenerację sił i źródłem radości płynącej z obcowania z przyrodą. Takie rowerowe wypady połączyć można z piknikiem na łące czy w lesie, jeśli są to dłuższe, całodniowe wypady - warto też zabrać ze sobą odpowiedni sprzęt – piłkę, paletki do gry w badmintona, czy bumerang. Jazda na rowerze umożliwia pracę wszystkich mięśni – zwłaszcza, kiedy jedziemy „pod górkę”, poprawia krążenie i dotlenia organizm. Zawsze też można zboczyć ze ścieżki rowerowej i odkrywać nowe miejsca, niedostępne zwłaszcza dla samochodów.

Z Finlandii przywędrowała do nas moda na tzw. „nordic walking”. Ta forma rekreacji powstała w latach 20-tych XX wieku – wówczas była całorocznym treningiem dla narciarzy biegowych. Jednak moda na „nordic walking” szybko rozprzestrzeniła się i dotarła do coraz większej liczby osób pragnących żyć aktywnie. Dziś ma ona wielu zwolenników i coraz częściej spotykamy w lesie, parku, na górskim szlaku osoby spacerujące ze specjalnymi kijkami, podobnymi do tych, które są wykorzystywane do jazdy na nartach. W porównaniu do zwyczajnego marszu, „nordic walking” angażuje mięśnie po obu stronach ciała, ale w większym stopniu. Tym samym stymulacja mięśni piersi, tricepsów, bicepsów, ramion i brzucha oraz innych jest intensywniejsza niż w tradycyjnym chodzeniu. To zaangażowanie mięśni prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Nordic walking jest wspaniałym sposobem na poprawę ogólnej kondycji fizycznej, poprawę koordynacji ruchowej, rozluźnia mięśnie karku, szyi, pleców - co szczególnie docenią osoby spędzający długie godziny za biurkiem. Równomierny, energiczny marsz na świeżym powietrzu zapewnia doskonałe dotlenienie i zastrzyk pozytywnej energii.

Sposobów na to, by aktywnie spędzać swój czas wolny jest mnóstwo: wspomnieć można choćby jazdę konną, narciarstwo, trekking czy wspinaczkę. Są to co prawda sporty, które wymagają dodatkowego sprzętu, wytrwałości i umiejętności, ale z pewnością wysiłek się opłaca: zdrowie, dobre samopoczucie i bardzo dobra kondycja to przecież wartości bezcenne.

Lisner Sp. z o.o. PL
ul. Strzeszyńska 38/42, 60-479 Poznań,
Sekretariat: + 48 61 84 95 501.
Uwagi dotyczące wyrobów tel.: + 48 61 84 95 406

SKLEP FIRMOWY LISNER
ul. Strzeszyńska 38, Poznań
Poniedziałek - Środa: 8:00 – 18:00
Czwartek - Piątek: 7:00 – 19:00
Sobota: 9:00 – 13:00

Telefon