Historia marki

Nazwa firmy wywodzi się od nazwiska rodu Lisner.


Pierwsze wzmianki o firmie pojawiły się w rejestrze handlowym Nadrenii Westfalii w 1765 roku.


Przez okres pierwszych stu lat Lisner zajmował się przetwarzaniem odławianych w Renie łososi, dostarczając je na znamienite dwory książęce, między innymi w Berlinie i Wiedniu. W drugiej połowie XIX wieku firma zaczęła przetwarzać śledzie i wkrótce ten właśnie gatunek ryby stał się podstawowym surowcem w procesie produkcyjnym Lisnera.

W Polsce istniejemy od roku 1991 roku, kiedy to rozpoczęliśmy produkcję w nowoczesnym zakładzie w Poznaniu. Nasz zakład produkcyjny daje zatrudnienie ponad 1000 osobom.

W 1998 roku Lisner wszedł w skład brytyjskiego koncernu spożywczego UNIQ plc, który działając na rynku europejskim dostarczał nań szeroką gamę najwyższej jakości produktów chłodzonych, takich jak sałatki, pasty, kanapki, przetwory rybne, dania gotowe, desery oraz dipy.

W kwietniu 2010 roku zostało sfinalizowane porozumienie pomiędzy Uniq Plc a holdingiem HK Food Spółka Akcyjna, dotyczące sprzedaży dwóch oddziałów z dywizji Uniq Northern Europe - polskiego (UNIQ LISNER Sp. z o.o.) i niemieckiego (NADLER FEINKOST). Na mocy ustaleń umowy firma Lisner weszła w skład Grupy Homann, która obecnie obejmuje między innymi następujące spółki:

   

  • Lisner Spółka z o.o., Poznań
  • Homann Feinkost GmbH, Dissen
  • Nadler Feinkost GmbH, Bottrop
  • Pfennings Feinkost GmbH, Berlin
  • Thüringer Fischfeinkost Gebrüder Hopf GmbH, Floh-Seligenthal

   logotypy_grupa_homann_small_400_400_05

 W wyniku zmian własnościowych Grupa Homann stała się jednym z największych i najbardziej liczących się podmiotów w segmencie delikatesów rybnych i sałatek delikatesowych.

We wrześniu 2010 odświeżeniu uległo logo marki Lisner. Poprzedni logotyp silnie kojarzył się z „rybnością” - najczęściej wymieniane skojarzenia to prestiż, elegancja, tradycja, doświadczenie, porządek, harmonia i spokój. Nowy logotyp dzięki wyrazistym kolorom, przestrzenności oraz „uśmiechowi” kojarzy się z nowoczesnością, innowacyjnością, radością, dostępnością, bezpieczeństwem i ciepłem.

 ewolucja_logo_big_400

 

Głównym celem zmian jest ocieplenie wizerunku marki, podkreślenie jej wszechstronności i otwartości na nowych konsumentów. Do końca przyszłego roku nastąpi unifikacja logotypu na opakowaniach pozostałych kategorii.

 

Wraz z modyfikacją logotypu zmianie uległa również  szata graficzna opakowań przetworów rybnych. Nowe opakowania dzięki nowoczesnej kolorystyce, staranie rozplanowanej etykiecie oraz przykuwającemu wzrok „śmiejącemu się logo”, pozwolą wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcą konsumentów do częstszych zakupów. 

ewolucja_szaty_big_400

 

Lisner Sp. z o.o. PL
ul. Strzeszyńska 38/42, 60-479 Poznań,
Sekretariat: + 48 61 84 95 501.
Uwagi dotyczące wyrobów tel.: + 48 61 84 95 406

SKLEP FIRMOWY LISNER
ul. Strzeszyńska 38, Poznań
Poniedziałek - Środa: 8:00 – 18:00
Czwartek - Piątek: 7:00 – 19:00
Sobota: 9:00 – 13:00

Telefon